יחידות מטבע | השער | % שינוי |
דולר | 3.663 | +0.384 |
אירו | 3.811 | +0.48 |
ליש"ט | 4.5932 | +0.483 |
100 יין | 2.3323 | +0.31 |
אורך | שטח | נפח | משקל |
העמקת השוקע הושלמה ברציף 23 מ-12.5 מטר ל-15.5 מטר וברציף 21 ל-14 מטר בהשקעה של כ-35 מיליון ₪. נמל אשדוד יוכל לקלוט אוניות בנפח 6,000 מכולות
חברת נמל אשדוד השלימה בימים אלה את העמקת השוקע של נמל איתן בהשקעה של כ- 35 מיליון ₪. העמקת השוקע הושלמה ברציף 23 מ-12.5 מטר ל-15.5 מטר, וברציף 21 ל-14 מטר. כמו כן, תעלת הכניסה הועמקה לכדי 16 מטר. העמקת השוקע מאפשרת כניסתן של אוניות ענק בקווים בינ"ל הפעילים בנמל וקווים בינ"ל חדשים נוספים.
עבודות העמקת השוקע ברציף בוצעו בשני שלבים. בשלב א', שהסתיים בפברואר 2006, הועמקו הרציפים לכדי 14 מטר ואפשרו קליטת אוניות בעלות שוקע מקסימלי של 13 מטר וכושר העמסה של כ-5,000 מכולות. בימים אלה מסתיים השלב השני במסגרתו הועמקו הרציפים לכדי 15.5 מ' אשר יאפשרו את קליטתן של אוניות ענק עם קיבולת של 6,000 מכולות.
את עבודת התשתית להעמקת השוקע ביצעו חברת אשטרום דרגדוס וחברת אוקיאנה, אשר זכו במסגרת מכרז שפורסם לחברות בינ"ל המתמחות בעבודות תשתית להעמקת השוקע של הנמל. העבודה כללה גם חפירה והעברתה של אוניה טבועה מהתקופה התורכית משטח העגינה.
ב"נמל איתן", ע"ש רא"ל רפאל איתן, הושקעו כ-3 מיליארד ₪. העמקת נמל איתן היא במסגרת שלב ההמשך של עבודות הפיתוח של הנמל.
לדברי איריס שטרק, יו"ר חברת נמל אשדוד, "בשנה האחרונה הרחבנו את הפעילות העסקית של הנמל והכנסנו קווי ספנות בינלאומיים חדשים כדוגמת חברת הספנות הסינית Cosco. קווים ישירים ומהירים אלו מחברים את דרום מזרח אסיה דרך אשדוד לאירופה ולאמריקה. העמקת השוקע תאפשר לנו לקלוט אוניות ענק הפועלות בקווים בינ"ל, ולהצטרף למגמה ההולכת וגוברת בנמלי העולם כולו. העמקת הרציפים תאפשר לנו להרחיב את פעילותנו עם חברות אלו ולחבור לחברות ספנות בינלאומיות חדשות".
לדברי שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, "השלמת פרויקט העמקת השוקע יחד עם ההשקעה בפיתוח נמל איתן הממוחשב והמודרני, מהווים שלב נוסף וחיוני במגמה לשיפור השירות לקהל הלקוחות. העמקת השוקע תאפשר לנו להרחיב את מעגל הלקוחות גם לאוניות הענק הגדולות במיוחד, שעתה יוכלו להגיע לנמל אשדוד, מאחר שאנו מציעים להם את עומק השוקע המתאים".