יחידות מטבע | השער | % שינוי |
דולר | 3.728 | -0.134 |
אירו | 3.8546 | -1.891 |
ליש"ט | 4.6614 | -1.219 |
100 יין | 2.4089 | -0.211 |
אורך | שטח | נפח | משקל |
תנועת המטענים בנמל פיראוס כמעט והוכפלה ב-2011 בהשוואה לשנה שקדמה לה. זאת לאור הפעילות המוגברת של הטרמינל המופעל בידי חברת קוסקו, שעזר להחזיר לנמל הגדול ביוון חלק משירותי השטעון של קווי הים התיכון שאבדו במהלך העשור הקודם.
נפח הפעילות בשנה החולפת קפץ מ-878.083 TEU ב-2010 ל- ל-1.68 מיליון TEU, מספר שקרוב לשיא שנקבע ב-2003, מסרו רשויות נמל פיראוס.
מסוף המכולות SA, המופעל בידי החטיבה היוונית של קוסקו, טיפל ב-1.18 מיליון TEU, שיפור של 73% לעומת 2010.
בשנת 2008 קוסקו שילמה בסביבות 5 מיליארד דולר עבור זיכיון הפעלת המסוף ל-35 שנה, למרות תחרות קשה ושביתות על עובדי נמלים יוונים.
בנוסף, מסוף המכולות 1, שנפתח ב-2010, טיפל בשנה שעברה ב-500,133 TEU, עלייה של 54.5% בהשוואה ל-2010. שטעון המכולות במסוף עלה ב-88%, ל-254,336 TEU, בהשוואה ל-135,418 TEU ב-2010.
"למרות המצב הכלכלי הגלובלי בקשה, נמל פיראוס חוזר לקצב הישן שלו", אמר מנהל הנמל Yiorgos Anomeritis, "המספרים הללו מחזירים את חשיבות מסוף המכולות של פיראוס לתנועה בים התיכון ובכלל".
רשות נמל פיראוס מסרה שהיא מצפה לעלייה בתנועת מכולות בשני המסופים ב-2012. קוסקו מתכננת להביא את התכולה השנתית של המסוף שלה בפיראוס ל-3.7 מיליון TEU ולהפוך את הנמל למרכז שטעון אזורי מוביל בתנועה בים התיכון ולשער ליצוא הסיני לאירופה.