יחידות מטבע | השער | % שינוי |
דולר | 3.65 | +0.082 |
אירו | 3.7649 | -0.83 |
ליש"ט | 4.531 | -0.947 |
100 יין | 2.3232 | -0.228 |
אורך | שטח | נפח | משקל |
מקדח TBM מיוחד וציוד חפירה מתקדם שהוזמנו לטובת חפירת הקו האדום של הרכבת הקלה הגיע במוצאי שבת האחרונה לנמל אשדוד. מדובר במשלוח הראשון מתוך 6 מתוכננים.
המקדח הענק, במשקל 85 טון, הגיע כשהוא מפורק ל-6 יחידות והוזמן על ידי החברה הסינית שזכתה במכרז china railway tunnel group . המקדח יצא מנמל מקינגדאו שבסין, ולאחר כשלושה שבועות של הפלגה הגיע לנמל אשדוד.
המטען הענק כולל 41 מכולות של כלים וציוד מתקדם לחפירת קו הרכבת התחתית. הליך הפריקה של המטען נערך במהלך יום ראשון על ידי צוות מקצועי בראשותו של משה נבוטניק בנמל. לאחר מכן יועבר המטען החריג כולו תחת ליווי משטרתי אל אתר העבודות בתל אביב.
המקדח המיוחד משמש לחפירה אשר בסיומה נשאר המקדח בתוך האדמה והוא מהווה את סיומו של הקו. לצורך חפירת מערכת הרכבת התחתית בתל אביב יוזמנו מקדחים נוספים על פי הקווים המתוכננים. מקדח מסוג זה שימש גם בחפירות רכבת תחתית באירופה.
איציק בלומנטל, מנכ"ל נמל אשדוד ציין כי נמל אשדוד הוא ציר מרכזי בתחבורת ישראל והוא שמח כי המקדח הראשון של הרכבת הקלה בת אביב יגיע למקומו ולייעודו בזמן קצר וסביר לאחר מסע בים. אנו שותפים בפיתוח התחבורה בישראל ונעשה הכל על מנת שהמטען יגיע אל מזמיניו במהירות האפשרית.
המטען הובל באנייה Cosco Asia המיוצגת על ידי הסוכן כרמל שרותי ספנות בע"מ המייצג את קוסקו. על פעילות עמילות המכס והטיפול במטען הופקד ניסים סיטבון מחברת קריאף.