יחידות מטבע | השער | % שינוי |
דולר | 3.663 | +0.384 |
אירו | 3.811 | +0.48 |
ליש"ט | 4.5932 | +0.483 |
100 יין | 2.3323 | +0.31 |
אורך | שטח | נפח | משקל |
ההעלאה בתעריפי התובלה הימית נובעת מהגידול בביקושים ליבוא ממדינות מזרח אסיה לעומת מספר מעט מדי של אוניות. ממוצע הובלה ימית של מכולה 20 רגל ממזרח אסיה נע בין 1,400 ל-1,600 דולר
ראש איגוד סוכני הספנות בירדן רדין קעואר הודיע כי קווי הספנות ממזרח אסיה החליטו להעלות את מחירי הובלה הימית של מכולות לנמלי המזרח התיכון ולכן צפויה העלאה במחירי התובלה הימית לאזור בתחילת החודש הבא.
לדבריו, קווי הספנות ממזרח אסיה התכוונו להעלות את מחירי ההובלה הימית לנמלי האזור - ובכלל זה נמל עקבה הירדני - עוד ברבעון האחרון של שנת 2006, ב-150 דולר למכולה 20 רגל ו-300 דולר למכולה 40 רגל, אולם ההעלאה לא זכתה לתמיכת כל חברות הספנות ועל כן נדחתה.
קעאור הסביר כי ההעלאה בתעריפי התובלה הימית נובעת מהגידול בביקושים ליבוא ממדינות מזרח אסיה לעומת מספר מעט מדי של אוניות. בראיון לעיתון הירדני "אלראי" בישר ראש איגוד סוכני הספנות הירדני כי חברות הספנות החליטו לבטל את היטל הצפיפות אותו נהגו החברות לגבות בתקופת הקיץ על מכולות בנמלי האזור בכלל זה נמל עקבה ואשר הגיע ל-150 דולר למכולה 20 רגל ו-300 דולר למכולה 40 רגל.
לדברי קעואר, ממוצע הובלה ימית של מכולה 20 רגל ממזרח אסיה נע בין 1,400 ל-1,600 דולר. ראש איגוד סוחרי המזון בירדן, ח'ליל אלחאג' תאופיק, הודיע כי כל העלאה בתעריפי ההובלה הימית ישתקף בעלייה במחירי מוצרי המזון המיובאים ממזרח אסיה לירדן בכלל זה אורז, תה, קקאו, בשר קפוא, מוצרי מכולת ושימורים.
לדברי היבואנים הירדנים, היטל הצפיפות שהוטל בחודש אוגוסט שעבר הביא לייקור של 5% במחירי מוצרי היבוא ממזרח אסיה. יצוין כי שמונה קווי ספנות ממזרח אסיה פוקדים את נמל עקבה הירדני, ביניהם אוורגרין, BEL, APL, קוסקו, מארסק, CMA, MSC, והאפאג לויד.