יחידות מטבע | השער | % שינוי |
דולר | 3.739 | -0.107 |
אירו | 3.9452 | -0.137 |
ליש"ט | 4.7318 | +0.055 |
100 יין | 2.3999 | -1.36 |
אורך | שטח | נפח | משקל |
ב-9 לאוגוסט 1932 קמה הלשכה החיפאית על רקע הגידול ביבוא מטעני ממשלת המנדט ותחילת עונת ייצוא ההדרים. כל ההוויה הנמלית והספנותית של 12 חברי הוועד הראשונים, דוברי שפות שונות, התנהלה בשפה האנגלית, כולל ישיבות הלשכה, הפרוטוקולים וכל הרישומים. עם היווסדה, סולימן ביי נסיף, מנכבדי חיפה ועשיריה, נבחר לנשיא כבוד כנראה כדי לא לפגוע במוסוליני. לנשיא נבחר מר קסאטי ולסגנו נבחר אהרון רוזנפלד. בשנת 1944 הנשיא מק-קלום מחיפה שיפינג אייג׳נסי, ביטל את חברותו של סולימן.
בשנת 1987 מנו חברי הלשכה לא פחות מ-34 חברות וסוכנים, ביניהם (בסדר אקראי): אל-ים, אל-אלוף, מ. דיזנגוף, צים, יעקב כספי, לוסי בורכרד, מנו נתיבי ים (לימים מנו ספנות), סוכנות ישראלית סקנדינבית, ארדו ספנות, אמא, רוזנפלד, אחים עופר, גדות ים, קוראל, כרמל ספנות, ועוד.
מאז חלה קפיצה נוספת, והיום מונה הלשכה 52 חברים. השינוי הדרמטי במשך 35 השנים האחרונות מיוחס בעיקר לתוספת חברות וסוכני חברות המכולות, כמו MSC, MAERSK, EVERGREEN, YANGMING, HYUNDAI, OOCL, COSCO, ואיחוד שלוש החברות היפניות. נוספו עוד חברות כמו קמור וסילברשיפ שהטביעו חותם בהובלות הדלק. הסליחה עם חברות וסוכנויות שלא הוזכרו כאן למרות תפקידן המשמעותי ההיסטורי.
ללשכת הספנות היסטוריה מפוארת ומגוונת לאורך שנים רבות. תפקידי הספנות והנמלים היו שזורים עוד בהתפתחות הכלכלה וסחר החוץ בתקופת המנדט - אולי לא במקרה לאור הקשר ההיסטורי החזק בין אנגליה לבין נתיבי הים.